onsdag 9 maj 2012

Long time....

Tiden går och livet går vidare. Kontroll på sjukhuset idag, var så längesedan vi var där att jag nästan glömt hur viktiga alla dessa människor är. Mottagandet vi får på dagvården. "Våra" sjuksköterskor, glada miner och kramar när man kommer. När vi kommer ner till lab och det är "vår" kille som tar prover. Allt flyter på. "Vår" läkare ringer upp när klockan blivit över sex på kvällen, och trots att jag hinner sätta hjärtat i halsen, är hon snabb med att meddela att alla provsvar var helt normala. Och att hon ringer mig om ett par veckor igen för att stämma av lite saker vi diskuterade idag, bara för att se till att allt flyter på, och följa upp om det mot förmodan inte skulle göra det. Alla dessa människor som jag helt egoistiskt kallar "våra" - ni står för trygghet i en stundtals skakig värld. Tack!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vad jag känner igen det där! Vi var på "vår" dagvård igår och jag hade liknande tankar... Saknar absolut inte sjukhustiden, men de goa människorna vi träffat där. De är ovärderliga.

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara säga att din blogg har betytt mycket för mig då våran son endast 4 månader fick diagnosen hepatoblastom. Efter några cytostatika kurer försökte de operera honom men de fick ej bort allt som de först trodde. Vår son fick då en bit lever av min man. Det har varit en lång och guppig väg men nu hoppas vi att det är över. Så ville bara säga tack☺ Mvh/ M

Unknown sa...

Tack,
Hoppas allt går bra för er och att ni alla mår bra. Här förbereder vi oss för årskontroll i Göteborg om ett par veckor. Vill du ha kontakt får du gärna höra av dig via mail, nannalau@outlook.com
Varma Hälsningar Anna