söndag 7 december 2008

2:a Advent

Nu springer tiden iväg igen. Från att ha tyckt att jag haft hyfsad koll på läget gällande julklappar och andra julaktiviteter har jag plötsligt inte en aning om vad jag ska köpa och framförallt ingen aning om hur och när jag ska lyckas ta mig ut för att införa de odefinierade inköpen.....
Tappat rösten har jag också gjort, det försvårar en hel del. Någon som försökt att få en ettåring och en treåring att göra som man vill utan att använda rösten? Spring ikapp dem och vifta med pekfingret a´la "ica i rutan". Det går inte speciellt bra, T som är expert på att känna av om något inte är som vanligt ( i det här fallet är det ju iofs rätt uppenbart) testar naturligtvis extra mycket tricks. Exempelvis vad som händer om man stänger igen skåpluckan när lillebror sitter i skåpet.. eller vad som händer om man snurrar på stolen som lillebror står upp i..... Resultatet är förvånande lika, mamma kommer springenade och låter som en kråka, högröd i ansiktet och viftar med pekfingret. Cirkus!!
Igår var det mitt i kraxandet pepparkaksbak, T bakade både krokodiler, katter, älgar och kameler. Väldigt fina och goda, vi fick smaka tillsammans med lite "glygg".

Inga kommentarer: