tisdag 9 december 2008

dan för dan före dan före....

, inte riktigt dags för nedräkning än, men det känns nästan lite så. Har idag efter många försök insett att årets julkort blir inte riktigt så välarrangerat som jag tänkt mig, men glada barn är det i alla fall. Min plan var att dekorera Johans gips med glitter och band samt sätta ett barn i tomteluva på var sida..... varken Johan eller barnen tyckte att det var någon vidare idé..... Förutom tomtebilder har jag och Tyra varit i skogen och plockat lite bär och rötter till vår adventsljusstake. Bättre sent än aldrig är ett passande uttryck, hittills har den bara bestått av sin stålstomme och liten halmgris. Det nya resultatet blev klart mycket bättre. Tyra är fortfarande hemma från dagis då det går alla farsoter som finns där och vi försöker akta oss åtminstone lite. Gårdagens prover såg helt ok ut, inga konstigheter alls utan vi hoppas på att det är torsdag som är nästa provtagning. Mamma och jag gjorde IKEA igårkväll och nu är jag så trött på att gå i affärer, ångrar lite att jag inte köpte äggklockor till alla som inte önskat sig något bra.... Kanske ska beställa via deras webshop..

Inga kommentarer: