fredag 8 januari 2010

Provsvarsstress....

Idag fick vi svaret på AFP(cancerindikatorn) Det analyseras nämligen endast på fredagar i Karlstad. Efter ett provsvar som tack och lov visade sig vara felaktigt under hösten vågar jag inte längre ringa och fråga om provsvar. Jag använder metoden, hör jag inget är det nog bra hoppas jag....
Den fungerar inte. Inte för mig, i praktiken skulle den säkerligen göra det, för visst skulle det ringa om det var något som inte stämde. Så med min nyvunna telefonprovsvarsskräck fick Johan istället ringa, själv stod jag precis bredvid, allt mer nervös eftersom tiden gick. Varför dröjer det?!
Det visade sig att provsvaret är helt normalt och anledning till dröjsmål (säkert en minut) var att det inte var vår ordinarie sköterska som svarat.
Nu ska vi inte ta prover igen förrän den 2/2, nästan en hel månad att andas kvar....

2 kommentarer:

A&T sa...

Vilket hel...e vi lever i fortfarande eg. Att ständigt allt blir upprivet... Att inget får vara litet säkert..Cancer är en sån skitsjukdom!

Så skönt att allt var bra!!!!

Kram Anna

Maria sa...

Härligt att det ser bra ut och så ska det fortsätta. Finns inga andra alternativ, de är nämligen helt slut!!!
Jag är likadan med provsvar måste få veta. Men de senaste blodproverna har jag faktiskt glömt bort att ringa och kolla, kanske ett bra tecken? Hoppas det! Oron släpper lite. Kram Maria