måndag 25 januari 2010

Universitetsstudent -= Jag!!!

Nu gick det visst undan igen. Från att mina betyg blivit "för gamla"??!!! och att jag skulle bli tvungen att läsa om allt på komvux 1,5 år är jag idag klar för att påbörja min bastermin på universitetet imorgon!
Hur det gick till. Det finns välmenande och trevliga människor på rätt plats här och där i tillvaron. En är syokonsulenten på komvux. Han pratade om reell kompetens, kollade upp vem jag skulle kontakta och sa att jag skulle göra det snabbt. Detta var i fredags. Hade sådan tur att jag fick tag i rätt person, som dessutom engagerade sig. Mailade in alla dokument på arbetslivserfarenhet, utbildningar och tidigare betyg - fick svar efter en timme.
Idag fick jag också bekräftat att jag kommit in, så dagen har ägnats åt att ringa runt och avsluta de knappt påbörjade komvuxkurserna, ändra om med CSN, ändra dagistider. MEN - jag har sparat ett och ett halvt år på komvux. Tack för det Göran!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så skönt!
Grattis. Ett och ett halvt år är inte tokigt att få till skänks :)
Hej Göran!

/Åsa

Anonym sa...

Vad kul! Grattis!

Det blev en liten Erik :)
Kram Linda

LaufeLille sa...

@Åsa - nej i vår aktade ålder är det inte alls tokigt! :-)

@Linda - Stort Grattis till er alla! Hoppas ni har det bra och att storasyster är riktigt stolt! Kram!

Kusin Therese sa...

Grattis;)
Gick det bra med kemin eller slipper du den nu? Kram Therese