tisdag 12 augusti 2008

Sprutor....

Jag undrar om det inte är så att jag ska ta och utbilda mig inom sjukvård istället för alla tankar jag tidigare haft. Det vore ju praktiskt på många sätt... Kanske till och med skulle kunna hoppa över vissa delar av i utbildningen med tanke på all praktik jag redan har. Synd bara att betygen inte räcker för läkarutbildningen, det skulle vara intressant annars! Hemma är vi fortfarande, jagar runt efter Adrian som har fått en väldig fart på sitt krypande. Han har också som de flesta människor gör inte bara slagit sig till ro med att han nu kan ta sig fram utan nu ska han ställa sig upp överallt. Problemet som uppstår är då att han inte riktigt behärska detta utan slår sig i alla hörn och annat han kan komma på att man kan resa sig emot.. Mycket vill ha mer...
Igår var vi till dagvården och tog prover, ordinarie personal var på plats och allt gick väldigt smidigt. Skönt!!! Vi fick också lära oss att ge en medicin som Adrian ska ha för benmärgen i en spruta. Därav diskussionen om framtida yrkesval. Nu behärskar vi sondsprutor och sprutor att ge i underhudsfettet, bara lite venkunskap som saknas. Det går förvånansvärt enkelt att ge honom, han är väldigt tålig. Gnäller en liten liten stund och fortsätter sedan som förut. I och för sig övar han ju på egen hand geno att krama ihäl ytterligare en geting igår.... det gick bra, nu vet vi att han troligtvis inte är allergisk mot den sortens kryp.. En biverkning (lägg märke till den dåliga ordvitsen) med medicinen är att Adrian får ont i kroppen, som växtvärk, så för att ta bort den smärtan får han nu alvedon kontinuerligt.... stackars liten... Nu är det lunchdags på vårt favoritställe vid Marieberg!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig bild! Åter i Stockholm och längtar efter mina ögonstenar! Vi syns snart!
Stor kram från Maria