onsdag 2 september 2009

En dag

En dag ska vi alla vakna utvilade med ett leende på läpparna. Vi ska äta något gott och näringsrikt, inte kaffe och huvudvärkstabletter. När vi hjälpts åt att plocka undan, vill vi väldigt gärna fortsätta att umgås med varandra så vi hittar på något kreativt, lärorikt och roligt som alla uppskattar precis lika mycket. Alla har sina trevliga röster på och ingen spiller, gråter, snubblar eller är arg. Efter vår fantastiska gemensamma familjedag, lägger sig alla och sover i sina egna sängar hela natten. Ingen vaknar och drömmer, hostar, snörvlar, eller har svårt att sova. Efter åtta till nio timmars sömn vaknar alla och går upp själva - naturligtvis med ett leende på läpparna. Hmmm... den som kan läsa mellan raderna kanske anar att jag redan fått äta upp det där med längtan efter en vanlig vardag. Fast jag har inte givit upp hoppet helt ännu. Jag tror att det möjligen kan lätta lite när Adrian kan vara på förskolan medan jag ska studera. Han är inte alls så intresserad av kemi, biologi eller fysik... Det är nog jag som inte lärt mig hur jag ska få honom intresserad. Tur att det är hans pappa som är lärare :-)

Inga kommentarer: