onsdag 18 juni 2008

Nedgång

Ingen vidare dag. Vi var inne på dagvården och tog bort nålen samt tog prover. Adrian verkar pigg och glad och alla blodvärden utom de neutrofila som istället sjunkit till 0,3 var bra. Träffade "vår" läkare som sa att de med största sannolikhet startar behandling måndag oavsett om de neutrofila segar vidare... Hon stöttade också vår teori om tandvärk snarare än ont av tumören. Det kändes skönt, man är fånig, för även om vi visste att hon skulle hålla med så känns det bra att höra det från någon som ska veta mer...

Väl hemma igen somnar jag och sover två timmar mitt på dagen - helt däckad. Det hör inte till vanligheterna, jag brukar ha svårt att sova oavsett tid på dygnet, men inte idag. Hämtar örontermometern för att kolla Adrian och passar på att testa på mig själv, bara sådär i förbigående... 38,5,,, inte konstigt att jag var trött. Ont i halsen också, och en arm som somnat och absolut inte vill vakna igen.. Ringde rådgivningen som hänvisade till vårdcentralen. Bra, jag vill inte sitta på akuten mitt i natten. Får väl säkert någon dunderkur penicillin imorgon, som förhoppningsvis tar kål på allt som inte ska vara med. Hoppas också att Adrian klarar sig, jag är utkastad ur sovrummet tills vidare och ska försöka sova en stund.

För Adrians del är det provtagning igen söndag och den här gången blir det som sagt behandling måndag - bara han slipper någon infektion. Det vill säga hans mamma måste åka på spa ett par dagar eftersom hon är en smittkälla?!! Nej, vi håller tummar och tår för att vi kommer vidare med allt utan mer extraturer. Godnatt!

Inga kommentarer: