söndag 8 juni 2008

Väntan


Åter väntar vi på att få klartecken för att åka söderöver. Johan är med Adrian till Avd 12 för att få prover tagna och sedan få ok för avresa. Men när det är helg och allmänavdelnign på sjukhus, då är det vänta som gäller. Vänta för att få nål satt i porten, för att prover ska tas och för att få provsvar. Sist jag pratade med Johan var ca en timme sedan då han trodde provsvaren skulle komma om ca 20 minuter. Med lite tur dyker de upp snart.

Tyra vilar här bredvis mig i soffan, vi har just ätit lunch och läst en bok. Nu ser hon på Pippi Långstrump. Vi försöker ta bort sov-vilan på dagen för de sista nätterna har varit väldigt oroliga. Om det beror på att det är rörigt ändå eller är en kombination visar sig nog snart, men efter att ha testat igår sov hon i alla fall hela natten i sin egen säng. Mycket bra, det blir en anings varmt med fyra personer i samma rum..... även de gånger hon sover på madrass på golvet. Igår hade vi hoppats på regn till våra nyplanterade växter och inte minst för att morfar skulle slippa dra vatten till sin potatis. Ett tag såg det riktigt lovande ut, men inte en endaste lite droppe blev det....

Nu fick jag jusst veta att det inte blir något Göteborg idag heller blodvärdena är alldeles otillräckliga för ny behandling. Istället blir det ny provtagning på tisdag, sedan får vi se vad som händer då...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!

Smälter ni bort i värmen? Här fick vi till slut regn i går. Men jag vet inte hur långt det räcker. Lite svalare har det blivit i alla fall.

Trist att Marris altid lyckas åka till er utan mig:( Men så är det när man har ett jobb med "vanliga" arbetstider. Nu har jag i alla fall bara två dagar kvar innan semester.

Vi hörs! Kram
/Åsa