onsdag 1 oktober 2008

Snart snart där.....


Nu är det inte många timmar kvar. Vi har haft en fruktansvärt kaotisk dag på Östra Sjukhuset efter inskrivning kl 10. Vår läkare kom in och skulle briefa oss om dagen förlopp - men istället börjar hon samtalet med att säga - "jag har tyvärr dåliga nyheter". Det visade sig att de sista datortomografibilderna "fastnat" i Karlstad och inte hamnat i Göteborg förrän idag. På de bilderna syntes en förändring i lungorna som skulle ha kunnat vara en metastas - det vill säga ett återfall. En av onkologiläkarna kom upp och pratade och det var ett väldigt ståhej innan vi kom iväg för sövning och en ny datortomografi. För att göra en väldigt lång och hemsk dag kort- det var inte någon metastas utan fel på bilderna från Karlstad. Lungorna är rena och transplantationen kommer att bli av imorgon bitti enligt plan. Men både jag och Johan hann så långt i tankebanorna som att komma på oss med att önska att det ska bli transplantion - det tycker jag är talande.

Nu är i alla fall jag tryggt installerad tillsammans med MarianaSahlgrenska, och Adrian och Johan är kvar på Östra. Kl 06.55 ska jag vara nere på operation och Adrian vid 09. Sedan är det bara att vänta....

Som en liten bisak kan jag nämna att SVT i samråd med donationsrådet gör en dokumentärserie under hösten som kommer sändas i vår och kommer handla om transplantation. Där kommer vi medverka. Syftet är att öka donationsviljan och få fler att göra ett aktivt val, och vi hoppas att det är något som blir bra.

Håll nu tummarna för oss - det kommer behövas!!

Inga kommentarer: