onsdag 15 oktober 2008

Vi har fått den FINASTE besöket....

Tyramyra är här och ligger och sover så gott i sin säng här bakom mig! Så skönt att ha henne hos oss! Maria fick vi på köpet, och visst har vi längtat efter henne med och är glad att hon är här, trots hennes nattvanor som gör det lite svårt att sova. Alla som sovit i samma rum som hon kommer att förstå och ni andra får leva ovetande för hon hotade med elaka saker om jag var mer precis....

Dagen har i övrigt varit lugn. Adrians port krånglar vilket gör att all provtagning tar lång tid och och blir lite extra jobbig. Hoppas de löst det tills imorgon. Som det är nu får han en sorts penicillin mot staflyokocker som de inte riktigt vet vart de kommer ifrån, men de verkar svara på antibiotikan, så långt lugnt. Samtidigt har han något vanligt virus som han tydligen haft förut och som inte skulle vara farlig om han inte fick den immundämpande medicinen, så den hoppas vi nu att kroppen klarar av att bekämpa själv.
Enligt läkaren kan vi om det fortfarande är lugnt avsluta antibiotikan i Karlstad till veckan, och i så fall får vi komma hem söndag. MEN vi har varit med förut och säger som så, vi får väl se. Kanske vår sista helg i Göteborg på ett tag, skulle vara trevligt. Det är till och med så att vi börjar förhöra oss kring hur och om det skulle vara möjligt att fira jul på annan ort, och det verkar inte omöjligt...MEN vi får väl se..... :-)
Helt klart uppiggande av besöket, men också uppmärksammade på hur helt slut vi är av allt som varit och är. Alla anspänningar har inte släppt än, men allteftersom de gör det så blir vi väl än tröttare. Min smygplan är att bli björn och gå i dvala nu, och vakna framåt vårkanten. .....bara jag slipper ha fött två björnungar i sömnen tills dess (eller hur det nu går till) då hoppar jag av den idén! Maria säger att det här med björnarna behöver utvecklas men jag utgår ifrån att ni andra förstår precis. Om det skulle vara så att någon ändå ligger sömnlös får ni ringa så ska jag förklara! :-) Godnatt!!

Inga kommentarer: