söndag 22 februari 2009

Önskelistor

När allt är lite bättre en dag blir fokus genast flyttat till andra saker man skulle vilja göra, hinna, ha förutom att alla ska få vara friska hela tiden. Så emellan hostattackerna och dammråttorna kommer följande:

Anna önskar sig:
1. Ett nytt hus
2. En städerska till det nya huset, som naturligtvis också sköter tvätten, katterna, akvarierna, betalar räkningar(med sin egen lön)är oerhört intresserad av trädgårdarbete och att leka med barn.
3. 2,o på högskoleprovet och 20,0 i gymnasiebetyg.


Johan
1. Nya akvariefiskar, (oskarsciklider kanske de hette)
2. Att akvariefiskarna får många barn
3.Att den jättestora akvariefisken (chokladcikliden ca 5hg) får en fru.

Tyra.
1. Att mamma och pappa vill spela "Bamses honungsjakt" hundrasju gånger per dag
2. Att det skulle vara hennes födelsedag alla dagar
3. Att Hedvig och Vilgot (katterna) fick bebisar som hon skulle leka med hela dagarna. (den enda önskningen som hittils känns orealistisk. Förutom att Hedvig och Vilgot är mor och son, har de också varit hos veterinären och är numera genus "det".)

Adrian
1.Boxningshandskar att slå på sin syster med. (sopborste fungerar men är inte optimalt)
2. Obegränsat antal pingvinstänger som man får äta direkt och utan att någon stör för att erbjuda någon annan kost.
3.Popcorn, hallonsaft och Tyra

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hela familjen följer er blogg.Vi tänker på er och hoppas verkligen att Adrian är på bättringsvägen.

Kramar från Ulf, Leonor, Patricia o Micke

Anonym sa...

Min önskelista:
1.Att avståndet stockholm-kristinehamn minskar mycket och snabbt. Adrian och Tyra kramar varje dag står först på listan.
2. Att alla bacillusker och prusillusker ger upp en gång för alla.
3. Att jag vann massa pengar så jag kunde köpa er ett hus, mig en stor lägenhet och att jag dessutom slapp besväret med att hitta mig ett sommarjobb.
Saknar er! Kram!

Anonym sa...

Ylva önskar sig:
1. Mindre förkylning så att jag kan komma och hälsa på er och krama på er! Och lite så att jag slipper snörvla som en tok.
2. Sommar, jag är trött på snöslasket!
3. En Telma som inte behöver ha tratt, hon gillar den inte alls och blir jättesur på mig när hon måste ha den på sig!

Kram på er!