tisdag 10 februari 2009

Sjukhus..... igen

Efter en skön och vintrig helg var det så dags för lite "vardag" igen. Måndag morgon provtagning Karlstad -15 grader. Alla prover ser ok ut, och Adrian är pigg.
Väl hemma igen medan Johan är hos sjukgymnasten med sin fot upptäcker jag att Adrian är lite varm. Jodå tempen visar drygt 38.... Ringer dagvården och det hela slutar med att Johan och Adrian åker in till Karlstad för att sova på barnavdelningen samt ta nya prover. Skulle försöka ge dagis en snabbresume av vårt tillstånd ifall Tyra skulle visa några underligeheter.
Vad säger man? Ja.... jag vet inte, planen att hämta vid tre kvarstår. Kanske hämtar jag tidigare, för vi måste kanske till Göteborg..... Eller så får de komma hem igen, eller... kanske, ja jag vet inte riktigt, men ringer sedan. De lovar också att ringa om Tyra skulle visa sig ledsen eller så. Känns väldigt bra att dagis är så bra! Tack för det.
Efter mycket frustration i Karlstad igårkväll innan de lyckades ta om de prover som var ordinerade sedan flera timmar visade det sig att leverproverna var marginellt förändrade. Dock ingen åtgärd och de stod i princip stilla idag på morgonen, ingen förkylning men en lätt höjning av sänkan visar att något kanske (hur många ggr har jag använt det ordet i det här inlägget?) är på gång. Nu ska de snart vara hemma igen och ny planerad provtagning är imorgon bitti, om inget tillstöter innan dess förstås....

Inga kommentarer: