torsdag 16 juli 2009

Ängelholm & Klippan

Två orter jag aldrig satt min fot i för åtta år sedan. När vi idag besökte Ängelholm upptäckte jag att det var mitt första besök där. Hembygdsparken var ett trevligt och mycket välbesökt utflyktsmål. Vi hade bestämt träff med en kompis till Johan, väl på plats fann vi också att det gavs teater i form av "Pettson och Findus". Precis i tid till den sena föreställningen bänkade jag och Tyra oss för att se "Tuppens minut". De andra passade på att ta en fika och prata lite i lugn och ro. Så lugnt man nu får det med Adrian runt fötterna men, men.

"Hemma" i Klippan igen stod Farmor redo med kvällsmat, uppassade har vi blivit både i Helsingborg och här. Riktigt bortskämda till och med. Tack så mycket!

Nu börjar det närma sig slutet på vår semestertripp. Känns lite både och. Lite längtar vi hem, men samtidigt är det väldigt mysigt att träffa alla man inte hinner träffa så mycket andra delar av året. Det är också första gången vi åkt på semester allihop tillsammans sedan Adrian blev sjuk. Nu sussar det två barn i varsin säng, Johan är och spelar innebandy och jag är bänkad framför datorn, som hemma, nästan.....

Inga kommentarer: