fredag 31 juli 2009

Skryt Skryt

Ja, vad annars ska man ha en blogg till om inte för att skryta lite. Heldag hemma hos mamma, där vi plundrat trädgården. Det resulterade i 3 liter körsbärssaft och 3 kilo hallonsylt. Nu önskar jag mig en frysbox att ha sakerna i när jag fyller år. Eller... ännu bättre! Adrian önskar sig en frysbox att ha all hallonsylt i, hade han bara kunnat sätta ord på det är jag helt säker på att det skulle stå överst på hans lista!!
Hade tänkt förgylla detta fantastiskt innehållsrika inlägg med en fin bild av barn som plockar bär och ser harmoniska ut. Nu finns det inte något sådant, med lite tur kanske det kan bli ett imorgon!

1 kommentar:

Maria sa...

Låter helt underbart med all din syltning, saftning och kokning, vilken energi du har!! Jag hittade flera flaskor rabarber och citron saft i frysen i garaget igår. Jag gjorde massor av denna varan förra hösten då vi hade så enormt mycket rabarber. Gissa om den var extra god att dricka nu i värmen?? Härligt att höra att allt är bra med er. Kram Maria