tisdag 3 mars 2009

Anger management

Eller något liknande skulle nog inte vara så dumt.
Vi skulle åka till Göteborg idag var tanken (kanske är fortfarande). Kl 06.30 vaknar A och rosslar värre än på väldigt länge. Han har sovit hela natten så jag förutsätter att han är hungrig och går och gör välling. Upptäcker sedan att han är väldigt varm och det stämmer, jag kan numera tjänstgöra som febertermometer bara genom att känna på någons panna. Drygt 39...
J & A är nu inne i Karlstad, eller åtminstone på väg dit - det har snöat en väldig massa här sista dygnet. Jag och T ska sätta oss med Pippi-boxen och invänta vidare instruktioner från Karlstad. T har nämligen också feber drygt 38 bara....
Nu är det bara dags att starta om pannan igen tills hyresvärden behagar höra av sig.... Vi får iskallt varannan dag ungefär då pannan slår ifrån och skulle fått en ny panna för två veckor sedan eller så. Det var innan han gick upp i rök....
Förutom de små detaljerna ovan är det bra. Snön ligger tjock och vacker på taken, skogen vägen och överallt. Jag vet att man ska väga upp varje neagtiv sak med minst två positiva, men jag ber att få lite uppskov. Ni får nöja er med den vackra snön så länge. :-)

Inga kommentarer: