lördag 21 mars 2009

En liten sömnhistoria

Som fortsättning på att framförallt Adrian inte är något vidare på att sova när jag tycker att det är lämpligt. I förrgår morse tyckte han att 05.20 var rätt tid på dygnet att gå upp. Eftersom Johan skulle på permissionsresa till Skåne så föll lotten att gå upp på honom. Dock lyckades inte ajg somna om ändå och en stund senare vaknar även Tyra. Jag berättar för henne att Adrian gått upp alldeles för tidigt och att jag är jättetrött, då kommer följande:

T: - men mamma, vi bara lägger honom igen "plopp"
A; - okej, "plopp". Ska vi också gå och lägga oss igen efter att vi ätit frukost, "plopp", "plopp"?
T; - Nej!! Det går inte då tar ju smöret slut!!
A; - Va?
T; - Ja, men om man bara går upp och äter frukost och går och lägger sig igen och igen då tar ju smöret slut.

Logiken är ju fantastisk, att jag inte tänkte på det. Att jag sedan kanske skulle kunna tänka mig att köpa nytt smör om jag fick gå och lägga mig igen, var inget hållbart argument. Bara "plopp" för Adrian efter frukost med andra ord, han är inte så hård på smör.

Inga kommentarer: