måndag 8 juni 2009

Herpes eller Bältros?!

Det är den stora frågan efter dagens besök på dagvården. Adrian har ett elakt "eksem" på ena låret som är väldigt ont vid beröring och nu börjar bli likt vattenblåsor....
Detta kan enligt läkaren vara vilket som av ovanstående diagnoser, "tur i oturen" så är behandlingen densamma och vi är nu hemma med tabletter som ska tas fem gånger per dag. Adrian har nu lärt sig svälja tabletter, om någon glömt så blir han två i augusti, lite väl van vid läkememedel och sjukhus kan tyckas. Sjukhuslådan i leksaksformat är till för amatörer, han ser till att smila upp sig så han får låna de riktiga sakerna av läkare och sjuksköterskor. Vid dagens provtagning hade han två provrör och ett vaccumrör. Tittade på sitt finger och sa"oj" när det stack till, lade huvudet på sned och tittade medan proven togs.
Vår Kolmårdenresa står ännu så länge fast och vi hoppas att medicinen ska verka snabbt!!!!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Min victoria har haft bältros 3 ggr och det brukar göra ont. Sista gången hade hon riktig värk och det gjorde ont bara man nuddade huden och området kring utslagen. Hon har dock alltid haft utslagen runt bålen och det har inte gått att ta fel på att det har varit bältros. Det har precis gått längsmed en nerv och slutat innan det korsat mittlinjen på kroppen. Hoppas att Adrian piggar på sig och att ni kommer iväg på resan. Må gott! /Maria

Ida sa...

Är det en slump eller något nytt det här med att barn börjar drabbas av bältros? Både sonen och grannens dotter insjuknade i våras och jag tycker att jag snubblar över inlägg om barn med bältros på ett sätt jag inte minns att jag gjorde förr.