måndag 1 juni 2009

Värmebölja och stor tantvarning

Vilket väder! Sommar - på en gång, vart tog våren vägen?! Vi har haft en skön helg. I Kristinehamn har det traditionsenligt varit "Fastingen". För er som inte vet, innebär det karuseller på hela torget och knallestånd i hela staden, öltält, fylla och liv om kvällarna/nätterna. Förr i tiden var det väldigt kul att vara där om nätterna, men eftersom jag som tidigare nämnts blivit tant har jag istället åkt barnkarusellerna med Tyra. Förundrats över hur jag någonsin åkt de andra karusellerna som T tack och lov var för kort för att få åka, tyckt att det var roligt att botanisera bland alla olika sorters plastpåsar och presentpapper som knallarna erbjöd.... Som kronan på tantverket har jag kokat rabarbersaft!
Annars är allt ok, var på dagvården idag och proverna såg bra ut, förutom att ett värde var rätt så mycket förhöjt. (kreat) Sannolikt för att A har haft svårt att få i sig tillräckligt med vätska i värmen. Efter kontakt med GBG bestämdes det att vi inte behöver ta några nya prover förrän nästa måndag om vi inte själva känner att det behövs. Känns bra, men samtidigt tycker jag ibland att det är svårt att bedöma, man analyserar varje lite förändring gällande allmäntillståndet. Men, vilka av oss andra är exakt lika hungriga, törstiga och aktiva varje dag? Svårt att koppla av, speciellt med EB viruset hängande och snuvan rinnande. Alla andra värden är positiva och senaste AFP (cancer) var helt normalt. Alltid nervöst när det provet tas, även om inget annat visar några sådana tecken.
Närmaste planerna är, grillfest med dagis imorgon, infomöte med dagis och dagvården på torsdag, på fredag gör Johan sista dagen för terminen. Sedan laddar vi för Kolmården nästa vecka och håller tummarna för att alla virus och baciller håller sig borta och att det blir alldeles lagom varmt väder.... (ok, nöjd om alla är hyfsat friska och det inte ösregnar, allt annat är bonus!)

1 kommentar:

. sa...

Hej! Jag kan riktigt föreställa mig hur ni åker karusell, Tyra förtjust, Anna mindre förtjust! Jag saknar er minsann! Jag undrar om det fungerar att komma hem varannan helg verkligen, men ska definitivt undersöka saken! Attackkram så länge i värmen!