tisdag 2 juni 2009

Prinsessan Blåtira och hans syster


Bästa leken är prinsessleken. Idag har Tyra gift sig med Adrian flera gånger under den en och en halv timme hon var hemma innan det var dags för grillfest med dagis. I prinsessleken ingår det att Adrian har rosa diadem och prinsesskjol, medan Tyra har "giftklänningen", det finns ett par rosa klackskor med Askungen på också, de slåss man om. Den som vinner får vricka fötterna först. När alla är lagomt ledsna, gifta och trötta ska man sitta i soffan och se på Alfons -"för det gör prinsessor förstår du mamma".... Adrian passade på att testa om han kunde cykla på tyras trehjuling häromdagen, nu har han en blåtira på kinden. Den matchar väldigt snyggt till svandunet på diademet.......


6 kommentarer:

Anonym sa...

Mina fina prinsessor! Tant har jag också blivit men när jag häromdagen tänkte laga dammsugarne med eltejp och sen drack ljummet termoskaffe för att jag inte hann/orkade göra nytt, då började jag nästan bli lite orolig. Går det utför när man fyllt 26?!? Vi syns snart! KRAM!! //tant maria

. sa...

Bästa prinsessorna i världen! Kram till er allihop!

LaufeLille sa...

Maria, jag är rädd att du är förbi varningar längre. Jag antar att det var därför pappa slutade fylla år vid 26, han har bara glömt tala om att det var för att man blir tant annars. Det tycker jag är lite dåligt av honom...
Ylva; vi saknar dig - i Finland enl Tyra där de pratar tyska....
Tror inte man läser geografi förrän..... senare någon gång när mna läsrt sig läsa.

Maria sa...

Vilka underbart härliga prinsessor, så söta båda två. Verkar som att alla har kommit in i tantkris här på bloggen:) Tänk jag som är 36 och just nu kraxar fram mina ord då rösten har försvunnit, mina barn sa igår: - Du låter som en häxa, det måste vara värre än tant, eller? Så njut att ni bara är tanter!:)

LaufeLille sa...

Maria, på sätt och vis llåter det bra att det är något som går. Då kanske det är övergående och det skulle innebära att jag snart vaknar upp ung och oförstörd igen :-)
Hoppas din hals blir bättre snart,man känner sig väldigt ynklig utan sin röst..

frida sa...

Hej alla prinsessor, häxor, finskar och tyskar! Jag heter Frida och är klasskompis med tant Maria. Tänkte bara säga hej. Maria berättar allt möjligt om era tokiga barn och sjukhusbesök och allt vad det är. Hoppas er lille prinsessa mår bättre. Jag läser här lite då och då och det är väldigt intressant och lärorikt och får en att uppskatta sin tillvaro lite extra. Tänker på er massor fast jag inte känner er. Jag säger som Maria alltid gör; Heja heja!