måndag 22 juni 2009

Premiärbad och spikmatta

Om det varit för tio år sedan, eller femton om jag ska vara ärlig så hade årets premiärbad varit under all kritik. Med tanke på att det förra året blev bad som kan räknas på ena handen känns det som om den kommande sommaren har god potential. Det är ju fortfarande bara juni.
Adrian och Tyra var som fiskar, höll i mig så mycket jag kunde för att inte rycka upp Adrian och sprita munnen på honom när han "bubblade". Försökte intala mig att dagens prover på dagvården visar att han har ett immunförsvar. Det är svårt, men jag tränar. Extra svårt är det när han redan är lite förkyld. Men det har han ju varit hur länge som helst och ingen vet vad det kommer an på, vi får väl se om lite bad kan hjälpa upp det hela.
Spikmatta är nu också införskaffad, en aningen annorlunda än den jag lånat av mamma, hoppas att det inte är en dålig kopia.... Ska prova efter kvällens promenad.
Just det, en liten hälsning från Tyra till farfar. "När vi kommer om åtta dagar vill jag ha hur mycket bubbelvatten jag vill. Fast bara en oliv..... (tänker) eller två mamma?! .....om du går in med Adrian, då kan jag äta två, ibland? Ibland kan vi sitta i trädgården och ibland inne, fast jag vill inte sitta i regnet. Vi ska vara i skånet i många dagar. Mamma hur många dagar var det nu igen, mer än mina händer?"

Inga kommentarer: