lördag 3 maj 2008

Anna & Tyras lördag




Jag har varit hemma hela dagen och umgåtts med Tyra, känns lite konstigt att inte ha träffat Adrian på hela dagen och lite gnager det dåliga samvetet. Det gnager visserligen för att jag är alldeles för lite med Tyra också.... det är inte lätt.


T och jag har i alla fall njutit i fulla drag av det fina vädret. Vi började på Blomsterlandet där vi inhadlade diverse blommor och kryddor för att göra lite vårfint. Även två vinbärsbuskar blev det en röd och en svart. Vi skaffade en av varje sort förra året, men den röda verkar det inte bli mycket av, och svarta kan man väl omöjligt få för många av?!

Nu har vi planetrat i amplarna på altanen, en kruka med viol och bellis på "Tyras sten" och satt fröer på tillväxt i ett miniväxthus. Det kommer bli väldigt bra när det blir klart. Inte att förglömma en tomatplanta är vi nu också ägare av, nu gäller det bara att komma ihåg att vattna...
Senare bar det av till Kristinehamn och skärgården för årets mjukglasspremiär. Kanonväder, sol och säkert 20 grader varmt i solen. Mycket trevligt!

Dagen avslutades med en tur till Maxi för att inhandla lite frukost, och ett par rosa glittriga skor till Tyra. Mycket nödvändigt. Passa nu på och titta på T,s "nya" frisyr på första bilden, hon är mycket stolt över sitt frisörbesök.









Nu sover Tyra efter ett kapitel ur Anders boken och Vyss Lull sången. Jag ska ta en kopp kaffe, en kort stund glömmer jag att Adrian är på sjukhus och det känns som en nästan alldeles vanlig dag...




Inga kommentarer: