tisdag 27 maj 2008

En dag på 12:an

Idag har Adrian varit lite sliten mest hela dagen och sovit ett par timmar i ett par omgångar. Hans trombocyter var nere på 19 i morse så han fick en transfusion vid lunchtid. Anna och Lena kom hit och jag fick mig en liten skön promenad i det vackra vädret, otroligt vad mycket energi man kan få av lite fint väder och frisk luft. Nu är klockan snart 24 och Adrian är fortfarande vaken och nu har han gått och blivit riktigt pigg, vilket ni får ett videobevis för lite längre ner. Han har en feber runt 38 och vi har inte fått några svar på blododlingarna som de tog igår. Han får meronem så länge, det är ett antibiotika som har ett väldigt vett spektrum, så de sätter gärna in det till att börja med innan de har fått några svar på vad exakt det är för typ av bakterier det handlar om.

Adrian sitter här framför mig och vänder sig om emellanåt och tittar lite vädjande på mig, han verkar tänka kan vi inte göra mer sådana där roliga hopp i ditt knä? När man ser honom lycklig på det viset så gör det en väldigt lycklig, men samtidigt blir man ännu räddare på samma gång. Konjunkturen i den här branschen är allt annat än stabil, men det gäller att ta vara på guldkornen när de ligger där och glimmar...nä nu så skall Adrian få en liten slurk välling och sen bestämmer jag att vi sover hela natten!

Verkar inte som att det går att lägga upp någon video tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

There must be something in the air - or the moons gravitation pull?? Ben and Theo were up all night, little monkeys! Hannah xxx