måndag 26 maj 2008

Historien upprepar sig

Efter att ha kommit hem till kära Ölme och vara ute i det fina vädret under söndagen så bar det av intill Karlstad här idag på vid lunchtid. Adrian hade lite feber 37.8 ungefär och det blev lite provtagning. Det visade sig att trombosyterna(de som gör att blodet levrar sig) var nere på 40 (om man har under 20 så får man fylla på med lite nya) trombosyterna har ganska så kort livslängd, ett par dagar om jag inte missminner mig. Risken är ganska stor att Adrian är nere på runt 20 imorgon och kommer isåfall få lite nya trombosyter. Det visade sig även att han hade en sänka på runt 35, så jag och Anna förstod ganska snabbt att det var dags för en ny omgång antibiotika. Hans vita blodkroppar är nu lika med 0 och då tar de inga risker, vilket är tryggt att veta även om man inte har någon större lust att bo på ett sjukhus i det fina vädret.

Ja, jag och Adrian är nu uppskickad till avdelning 12 och de har gjort en blododling för att se vad för typ av basilusker som han har den här gången. Han har somnat nu, skönt bakåtlutad i mitt knä och han känns allmänt sliten, men vem skulle inte vara det efter allt han går igenom. Nu så håller vi tummarna att det skall hitta vad det är han har åkt på den här vändan så att de kan skräddarsy behandlingen och på så vis få ett snabbare tillfrisknande. Då kanske vi hinner vara hemma ett par dagar innan det bär av till sveriges framsida igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Yum Yum... looking forward to that ice cream soon... Hannah xxx